klik

Tuesday 3 July 2012

we are near to ramadhan.

does everyone also cannt wait for ramadhan? 
yeay we are geng!! siapa yg tak suka ramadhan ,agak pelik k. its a month where i could feel such a great bless especially every moment we pray, we perfom solat and another solat sunat.


“ Ya Allah berkatilah kami di bulan Rejab dan Sya’ban dan sampaikanlah kami ke bulan 
Ramadhan.

Rasulullah (saw)  diriwayatkan  sebagai bersabda  ketika menjelang Ramadhan 
bermaksud: 


“Sesungguhnya telah hadir bulan Ramadhan, bulan berkat, Allah telah mewajibkan  ke 
atas kamu berpuasa, dibukakan pintu-pintu syurga, ditutup rapat pintu neraka dan 
ditambat para syaitan,  Di bulan ini terdapat satu malam yang terbaik dari seribu bulan.  
Sesiapa yang tidak  berusaha mendapatkan kebaikan-kebaikannya sesungguhnya dia 
rugi.”   
(Hadis riwayat Ahmad dan An-nisai)

adakah macam terlalu awal hupdate pasal puasa? hhaha biaq p. saja aku nak ingatkan, siapa tak ganti puasa lagi tu cepat ganti ada lagi dua minggu mungkin hehe. *eh aku dh habis tak?*

bukan apa , aku asyik nampak member aku tu post pasal raamadhan. so aku pon mcm excited nak hupdate alang-alang kelapangan ke sengkangan masa .


ok aku stop dulu ! sakit perutt !!! k bye !




p/s : semalam dr ani post gambar coursemate aku kena tetak tu. its quite scary to see him berbalut sana sini. memang the h*** lah geng india yang buat mcm tu! apa motif? please lah semua lelaki kat luar sana HATI-HATI, bukan perempuan ja sekarang kena culik, pukul semua tapi lelaki pon kat jalan raya. awak tu mrAA nak balik U tu hati -hati lah k . worry much.






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...