klik

Saturday 9 June 2012

perasaan aku saat itu.



baru ja tadi.
tengah aku khusyuk dengar lagu sambil belek slide kat lettop.
" hundred daysss have made me older, since the last time that i  lalalal".....*ringtone hanphone aku bunyik!!



terpapar kat skrin ' MAMA' is calling.

" ya mama asssalamualaikum-me "

"kakak, mamaa nak cakap ni, tadi ada rombongan datang mai rumah kita tanya pasai kakak"


jantung aku laju tahap 123456789 kali degupan satu saat!!!!



" mama !! siapa !!! kenapa tanya? -me" 

rombongan yang tak tahan tu !


" mama cakap dah, mama rasa nak bagi kakak habis belajar dulu, tapi keluarga dia cakap cuma nak risik dulu, kalau boleh cepatkan lagi bagus sebab nanti lagi tinggi hantaran kalau lambat, bapak dia melawak macam tu la tadi"

"mama pun dah dengaq bapak pon macam suka, mama kena gak la terima, kalau kakak nak hujung tahun ni kita buat sekali dengan along mau? tapi biasa2 ja dulu sebab hampa dua pon belajaq lagi"


and i was like..

" mama, kakak tak paham, siapa depa tu semua, mama tau kan kakak dah lama kawan dengannnn *** kenapa mama suruh kakak buat macam ni "

dalam hati aku , seribu juta pelik mama bicara soal ni sbb kat rumah kalau orang, atau bapak melawak pasal menantu dan boyfrend, mama la org paling wat muka tak suka dan cakap" ngaji dulu".
dan aku macam sedih tetiba, bukan excited!




then mama jawab

 " yyaaa la mama tau la, rombongan dari kg.HAMPAQ la tu pon, esh budak ni"


me screaming loudly and said

" SUMPAH KA MA .??????"

mama cakap jangan nak main sesumpah sangat, nak ka tak mau , kalau tak mau cakap sekarang ni. bukan benda main-main ni mama tarik balik satgi malu ja muka hang .* bunyi serius se serius macam ni



dan aku pon buat muka macam ni

hehehehehe

" yea ma, dgn hati terbuka. alhamdulillah ma, nak sangat-sangat, terima kasih mama bapak"

apa alasan mama bagi aku terima dia? apa alasan mama tak tolak pon rombongan tu?


hello 

hello

hangpa tu, hangpa tu yang dok baca tu.

apa pasai muka kalian serius sangat baca entry ni?


sorry to say but this is the not real story because aku the dalang yang saja nak bermimpi berangan . haha
jangan marah k. rilex rilex. aku stress sebenarnya mengadap buku, sebab tu ter sewel dalam blog ni.
okey take a deep breath. and smile! haaa kan molek gi tuhh ??


tapi tak salah kalau benda ni jadi nyata satu hari nanti kan?

cuma kalau boleh

jodoh aku , rombongan tu memang dari

dia




eh ! aku silap upload. ececeh . sebenarnya diaaaaa ni

hijau nya paklong!

dah sama padan dengan baju lisa ni .


pantun dua kerat : 
main guli ,main bola,
 doa dalam hati, mesti ada jodoh kita.

ni ada link ni untuk di baca oleh ibu bapa




bye!

have a nice day.

yang nakal 
zirah.













2 comments:

Bella Lim said...

cehhhhh. mati mati aku percaya tadi. ha ha ha! hantu betoi! hang tunggu nanti hang balik aloq setaq kepala hang aku putaq!

Nur Hazirah said...

hahhaa weheheee padan muka hang ! percaya la percaya la :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...