klik

Sunday 27 May 2012

saat ini

kadang-kadang bahagia tu datang macam kelip-kelip.

sekejap dia singgah, sekejap dia hilang. cuma berterbangan pada seketika masa dan waktu.



aku bukan wira cinta yang hebat menjaga jiwa raga sang Adam dengan sempurna.



perit untuk di telan. pahit untuk di kunyah . manis semanis madu hilang.

aku tak nampak hala tuju sebenar dalam menempuhi perjalanan kita. 



perjalanan di redhai atau tidak?
berdoa meminta petunjuk agar aku dapat hidup dalam kedamaian. sepanjang usia.


aku masih lagi tiang konkrit yang kuat nak pertahankan perjalanan ni, sebab itu aku kau msih di jalan ini.

jangan sampai aku terbit rasa kesal. kesal yang mebuatkan aku rasa kosong tawar gelap !!

kata-kata adalah penawar . kata-kata juga adalah bisa tajam. setajam pedang.

yang dapat melenyapkan rasa.


aku tak sanggup terus di jalan yang berdasarkan 'KASIHAN' dan 'SIMPATI' .


bukan berdasarkan 'IKHLAS' serta 'SAYANG'



TUHAN.


tika aku dikejutkan malaikat untuk berjaga dari tidur ku


tolong...


tolong beri aku semangat untuk aku bangun bersujud kepadamu..

supaya aku d beri petunjuk, mengahadapi jalan yang aku perlu tuju. cahaya yang aku idam.

kemanisan iman yang aku cari. semua itu .


berilah aku kesempatan merasakan lagi.  sesungguhkan Jodoh, Maut , Rezeki di tangan TUHAN.




aku serahkan semua ini hanya pada tertinggi, yang Maha Memberi. aku hanya mampu merancang,berdoa

dan bila aku rasa sesak dada saat ni, ampunkan lah dosa aku ya Allah. 



seikhlas hati, dari rasa hormat, rasa suka , rasa ingin bahagia, rasa kuat nya ikatan tu 


tetiba


dah betukar jadi   Z E R O.



aku rasa macam jantung aku tercabut, hati terpecah , rasa berkecai disebabkan semua ni . okey?


p/s: harap-harap ni semua sementara dan rasa aku kembali normal . aku bersyukur kerana aku masih lagi ada sekelumit angan-angan untuk hidup dalam masa depan bersama dengan orang yang dah lama paham aku susah senang.



mimpikan kau di setiap lena aku adalah perkara membahagiakn dalam hidup. kembalilah yakinkan aku.tolong jangan meragui kasih aku.perasaan aku. aku hargai kejujuran kesetiaan di berikan.  maafkan aku untuk semuanya :'(  aku juga manusia biasa. aku susah untuk ikut setiap apa yang di paksa.

p/s : cukuplah kita bahagia kita ada rasa bersama. alhamdulillah






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...